Google Marketing Live 2018: nagyvállalati marketing újratöltve
Megvolt az idei „nagy buli”, bejelentettek számos újdonságot a Google marketinggel kapcsolatos termékeivel kapcsolatban. Átnéztük már a Google Ads-ben várható újdonságokat, most nézzük meg, mi várható az első sorban nagyvállalatokat célzó termékekben, a Google Marketing Platform egyes részeiben.
Google Marketing Platform: Egyesült erővel
A Google Analytics 360 Suite termékei és a DoubleClick termékek között eddig is létrehozható volt egy hasonlóan szoros integráció, ahogy az ingyenes Google Analytics-et is könnyedén kapcsolhatjuk egy vagy több Google AdWords Ads fiókhoz.
A DoubleClick Bid Manager és Campaign Manager adat importjával például tovább bővíthető a multi-channel funnels (többútvonalas csatornák) riport, így azt is megnézhetjük az attribúciós jelentésekben, hogy a különféle display és programmatic kampányaink megjelenései mennyire voltak hatással más csatornák és úgy általában a weboldal eredményeire.
De ott van a lehetőség Google Analyticsben létrehozott közönségeket (remarketing listákat) DoubleClick Bid Managerben remarketingre felhasználni és hasonló lehetőségünk van, ha Google Optimize 360 előfizetők vagyunk, amivel könnyedén célozhatunk egy-egy weboldal tesztet szofisztikáltabb célközönségnek Analytics adatok alapján.
Az összefonódások tehát már jelen voltak eddig is, a Google Analytics 360 Suite és a DoubleClick termékeit azonban külön csapatok értékesítették és támogatták, más-más külső partnerek tudtak segíteni nagyvállalatoknak a bevezetésben.
A Google Marketing Platform bevezetésével a meglévő integrációkat erősítve vezetnek be egy teljesen új márkát, elhagyva az eddigi DoubleClick elnevezéseket. A lépés több okból is logikus és érthető: a konkurens Adobe már régóta egységesebb képet mutat, ha nagyvállalati analitikáról és hirdetésekről van szó, de egyes források szerint mozgató rugója lehet a mostani folyamatoknak az a trend is, amit egy UPS kutatás hozott ki, mi szerint egyre többször marad ki például az általános kereső a felhasználók döntési folyamataiból és tevődik át a start pont piacterekre, aggregátor oldalakra.
Régi-új partnerekkel
Egyre több területen támaszkodik a Google olyan minősített külső partnerekre, akik nem csak a termékek használatával kapcsolatban rendelkeznek megfelelő ismeretekkel, de rendelkeznek ügynökségen belül a megfelelő folyamatokkal, ügyfél kezeléssel, tudásbázis management-el, hogy ezeknek a komplex nagyvállalati termékeknek a bevezetését, folyamatos támogatását, az integrációs folyamatok minden lépését fel tudják karolni és így a Google első sorban a visszajelzések gyűjtésére és fejlesztésre tud koncentrálni.
A Google Marketing Platform megjelenésével egyesítették ezen partner rendszert is, így az eddig külön létező Google Analytics Certified Partner (GACP) és DoubleClick Certified Marketing Partner (DCMP) programokat az egységes Google Marketing Platform Partner program váltja. Ez lehetőség és egyben kihívás is a meglévő partnerek számára, hogy bővíteni tudják szolgáltatás palettájukat és a teljes platform támogatásával tudjanak komplex nagyvállalati megoldásokat kínálni.
Magyarországon ilyen Google Marketing Platform Partner az Intren, a Mito és a JabJab Online Marketing. (disclaimer: a cikk szerzője a JabJab Online Marketing analitikai csapatának vezetője)
Integration Center
Az előbb írtam arról, milyen nagyszerű integrációs lehetőségek vannak már most is a nagyvállalati hirdetési és analitikai eszközök között, azt azonban nem írtam még le, hogy mennyire komoly fájdalom néha ezeket létrehozni. Egyes termékek között már van a Google Ads kapcsolat létrehozásához hasonló felület, máshol support kérésekkel kell megoldani az integrációt (ahol egyébként nagyon gyorsan és pontosan végzik a dolgokat a Google-nél)
Mégis, az embernek talán az az érzése, hogy 2018-ban lehetne ezt ennél ügyesebben és kényelmesebben is elvégezni.
Az új integrációs központ végre ezt az élményt hozza el, néhány kattintással lehet innentől számos termék kapcsolatot létrehozni és kiaknázni minden lehetőséget, amit csak ezen termékek összejátéka rejt.
Főleg a név változik, de jönnek az újdonságok is
Hamarosan láthatóvá válnak a felületeken a név változások:
- DoubleClick Search új neve Search Ads 360
- DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager és Creative Studio egy közös termékbe integrálódik: Display & Video 360
A Display & Video 360 viszont egyelőre a DoubleClick Bid Manager új márkaneve lesz, a Campaign Manager és Creative Studio a DoubleClick nevet elhagyva még önálló termékként él tovább a Google Marketing Platform részeként, a funkciók azonban fokozatosan integrálva lesznek a Display & Video 360-ba, hogy végül egy felületen lehessen végig vinni a teljes folyamatot a kreatív tervezéstől az inventory tervezésen át a kampányok létrehozásán és folyamatos kezelésén keresztül a jelentés készítésig.
A riporting rész például olyan drag&drop szerkesztőt kap, ami a Google Ads felületén már egy ideje elérhető, csak itt nyilván a programmatic kampányok eredményeit tudjuk gyorsan és hatékonyan megjeleníteni.
Mindez a következő hetekben már elérhető lesz, így nem kell bizonyosan hónapokat várni.
„Tovább is van mondjam még?”
Az újdonságoknak itt még nincs vége, de ennyi, amit a nyilvánosság is megismerhetett most. Ez sem kevés, kelleni fog pár nap, mire leülepszik minden.
Akik kíváncsiak a teljes keynote-ra, az alábbi videót elindítva megtekinthetik:
https://www.youtube.com/watch?v=MmfaZV96x7A