Termék szintű hirdetés automatizálás Google Searchben – BlueWinston interjú angolul

Számtalan kampányautomatizáló és optimalizáló eszköz létezik a piacon, amik a Google hirdetésekkel dolgozó ügynökségek és szakértők munkáját hivatottak hatékonyan támogatni. Ezek sorát erősíti a BlueWinston, amit szlovák keresőmarketinges kollgák fejlesztettek. Az eredeti céljuk a szoftverrel a saját ügyfeleik kampányainak menedzselése volt, azonban menet közben rájöttek, hogy a megoldásuk más ügynökségek számára is hasznos lehet.

Lehetőségem adódott, hogy 2 hónapig teszteljem az eszközüket, így merült fel bennem az interjú ötlete. Szerettem volna jobban megismerni a fejlesztés folyamatát és hogy milyen irányba tartanak jelenleg. A kérdéseimre Stefan Chochlac, a Winston bros s.r.o. COO-ja válaszolt.

What was your goal when you started to develop your software?

BlueWinston.com was created as an agency tool for the clients whose massive Google Search campaigns we have managed. During that time, the demand and the need for development of a tool which would automatically generate text ads for hundreds, thousands or even 10-thousands of products have emerged.

If you need to say one thing what was the most significant difficulty in the development process?

It was definitely the user interface. The interface has always been the most difficult part of developing the tool. Even though the tool has hundreds of functions that operate against the background and of which the client basically is not aware, making the front-end user-friendly is the hardest thing of them all =)

Which e-commerce sectors have the best results which use your tool?

The best results are in the case of e-shops that sell products whose names are known to potential customers who look for them directly using Google Search. Those are mainly products like tyres, electronics, cosmetics, perfumes, books, branded footwear, sports accessories and many other. It is probably easier and quicker to point out those segments that are the least appropriate, such as fashion stores and apparel.

Do you have particular clients with unique requests?

Of course, and we really enjoy it. Frequently, they are agency clients with a number of accounts (e-shops) managed through BlueWinston.com.

I think the proactive support will be the most important competitive advantage in the future. What do you think about this statement?

Our whole support and sales policy is built upon that. Each of our clients is treated individually and we try to support them 100% of the time until the campaigns work automatically and clients no longer have to deal with them.

Based on your experiences how long is an average implementation process with your product?

It’s different from case to case. It depends on whether an e-shop is under the administration of an agency or if it got connected and uses the tool on its own. On average, however, it takes about 5-7 working days until the client gets acquainted with the information and starts using the tool.

How many satisfied monthly users do you have in 2017?

In 2017 we had about 300 paying and 600 test users. Nowadays, the number increased to 450+ paying users per month.

What is your plan for the future? Will you develop other PPC software or you work on new features for BlueWinston?

We’re currently working on simplifying the process of creating campaigns even more. We are developing so-called BlueWinston express feature where a customer creates product, product-group and DSA campaigns for all or selected products in an e-shop simply by answering questions. Consequently, there will be the implementation of new automated Google scripts for managing product campaigns and by the end of 2018, we would like to implement Google Shopping campaigns.

A poszt nem szponzorált tartalom, a készítőnek semmilyen anyagi előnye nem származott az interjú elkészítéséből! Az egyetlen kérés a BlueWinston szoftver fejlesztői felé az volt, hogy a PPC Pro csoport tagjai számára kibővített ingyenes próbaidőszakot biztosítsanak a rendszerükhöz.

A szerző

Bay Áron

11 éve foglalkozom PPC kampányok kezelésével és több mint 1,8 milliárd forintnyi költést menedzseltem a Google Ads és Facebook hirdetési rendszerekben. Emellett 10 éve foglalkozom digitális analitikával, kedvenc témáim a mobil app analitika, az A/B tesztelés és konverzióoptimalizálás illetve az utóbbi időben egyre jobban foglalkoztat a videó analitika is. A PPC Pro szakmai csoport alapítójaként és a PPC Pro Meetup házigazdájaként szívügyem az oktatás és az utánpótlás képzés.
PPC Pro Facebook-csoport

Csatlakozz Facebook-csoportunkhoz!

PPC és analitika, nem csak Pro felhasználóknak.

Belépek

Írj nekünk!

Kérdésed van? Cikket írnál? Van egy jó képzésed? Feladnál egy álláshirdetést? Írj üzenetet!