Google Turul néven folytatja a Google Flights
Hosszú cégen belüli lobbi tevékenység érett be a minap, amikor a Google bejelentette, hogy a magyar évszázados hagyományok egyik ikonikus állatáról, a turul madárról nevezi el népszerű repjegy kereső szolgáltatását.
A győzelem mámorában ünneplő magyar Google csapattól kérdeztünk párat, hogy közelebb hozzuk Nektek az ide vezető utat:
PPC Pro: Mikor és kinek jutott eszébe, hogy átnevezze a repjegy keresőt?
Google: Tavaly nyáron jelent meg belsős felületeken egy alulról épülő kezdeményezés: a Google híresen minimalista stílusban nevezi el a szolgáltatásait, gondoljunk csak a Google Ads-re, a Google Search-re vagy a Google Maps-re. De azért vannak üdítő kivételek, hisz itt van a YouTube vagy akár a Pixel márkanév, amit hosszas pereskedés után sikeresen vettük el Adam Sandleréktől.
Ezt a hagyományt szeretné a Google tovább vinni, melynek során elsőként a méltán népszerű Google Flights szolgáltatásnak kerestünk új nevet. Sok ország csatlakozott be sok-sok érdekes ötlettel.
PPC Pro: Milyen pályaművekkel kellett versenybe szállnia a turulnak?
Google: Az Egyesült Államok nem meglepő módon egy sas madarat ábrázoló logóval indult a versenyben, miközben üdítő kivételek is születtek: a Disneytől például erős lobbi tevékenység indult meg Kvák kapitány figurájával kapcsolatban, de ezt hamar elvettük első sorban azért, mert tiltott árukapcsolásnak számított volna Chicago-ban. Az Airbus-nál állítólag visítva röhögtek az ötleten.
PPC Pro: Egy ilyen mezőnyben biztos nem volt triviális benevezni.
Google: Valóban nem, de azért voltak rejtett tartalékaink. A térségben nagyon sok országgal tartunk fent nagyon jó kapcsolatot, így szépen, apránként építettük fel a támogatói bázist. A lengyeleknek például felajánlottuk, hogy Krupnik lesz a neve a Google Groundnak, ha támogatnak minket.
PPC Pro: Mi lesz a következő pályázat?
Google: Ez még nem lefutott kör, sokan szeretnének új nevet keresni például a Google Plusnak, ami jól mutatja, hogy kevesen olvassák végig a belsős körleveleket. Szerencsére mi komolyan vesszük az összes céges üzenetet, ezért én nagyon örülnék neki, ha egy neves magyar íróról lenne elnevezve a Google Reader.
PPC Pro: igen, ez valóban egy nagyszerű lehetőség lenne arra, hogy a világ jobban megismerje kishazánkat. Szurkolunk, hogy összejöjjön és köszönjük a lehetőséget erre a rövid interjúra!