Google Turul néven folytatja a Google Flights

Hosszú cégen belüli lobbi tevékenység érett be a minap, amikor a Google bejelentette, hogy a magyar évszázados hagyományok egyik ikonikus állatáról, a turul madárról nevezi el népszerű repjegy kereső szolgáltatását.

A repjegy kereső oldalán már látható az új név

A győzelem mámorában ünneplő magyar Google csapattól kérdeztünk párat, hogy közelebb hozzuk Nektek az ide vezető utat:

PPC Pro: Mikor és kinek jutott eszébe, hogy átnevezze a repjegy keresőt?

Google: Tavaly nyáron jelent meg belsős felületeken egy alulról épülő kezdeményezés: a Google híresen minimalista stílusban nevezi el a szolgáltatásait, gondoljunk csak a Google Ads-re, a Google Search-re vagy a Google Maps-re. De azért vannak üdítő kivételek, hisz itt van a YouTube vagy akár a Pixel márkanév, amit hosszas pereskedés után sikeresen vettük el Adam Sandleréktől.

Ezt a hagyományt szeretné a Google tovább vinni, melynek során elsőként a méltán népszerű Google Flights szolgáltatásnak kerestünk új nevet. Sok ország csatlakozott be sok-sok érdekes ötlettel.

PPC Pro: Milyen pályaművekkel kellett versenybe szállnia a turulnak?

Google: Az Egyesült Államok nem meglepő módon egy sas madarat ábrázoló logóval indult a versenyben, miközben üdítő kivételek is születtek: a Disneytől például erős lobbi tevékenység indult meg Kvák kapitány figurájával kapcsolatban, de ezt hamar elvettük első sorban azért, mert tiltott árukapcsolásnak számított volna Chicago-ban. Az Airbus-nál állítólag visítva röhögtek az ötleten.

PPC Pro: Egy ilyen mezőnyben biztos nem volt triviális benevezni.

Google: Valóban nem, de azért voltak rejtett tartalékaink. A térségben nagyon sok országgal tartunk fent nagyon jó kapcsolatot, így szépen, apránként építettük fel a támogatói bázist. A lengyeleknek például felajánlottuk, hogy Krupnik lesz a neve a Google Groundnak, ha támogatnak minket.

PPC Pro: Mi lesz a következő pályázat?

Google: Ez még nem lefutott kör, sokan szeretnének új nevet keresni például a Google Plusnak, ami jól mutatja, hogy kevesen olvassák végig a belsős körleveleket. Szerencsére mi komolyan vesszük az összes céges üzenetet, ezért én nagyon örülnék neki, ha egy neves magyar íróról lenne elnevezve a Google Reader.

PPC Pro: igen, ez valóban egy nagyszerű lehetőség lenne arra, hogy a világ jobban megismerje kishazánkat. Szurkolunk, hogy összejöjjön és köszönjük a lehetőséget erre a rövid interjúra!

A szerző

Geiger Tamás

A JabJab Online Marketing analitikai csapatának vezetője vagyok, részben még mindig PPC kampány kezelő is. 10 éve foglalkozom PPC-vel, ennél is több éve analitikával, az elsők között vetettem bele magam a tag manager rendszerek mély bugyraiba. Mérnök informatikusként végeztem szoftvertechnológia szakon, a mai napig igyekszem kombinálni programozói tudásomat és a vállalkozóként szerzett üzleti és marketing tapasztalataimat. A PPC Pro csoport társ-adminjaként is szívügyem az oktatás és utánpótlás nevelés.
PPC Pro Facebook-csoport

Csatlakozz Facebook-csoportunkhoz!

PPC és analitika, nem csak Pro felhasználóknak.

Belépek

Írj nekünk!

Kérdésed van? Cikket írnál? Van egy jó képzésed? Feladnál egy álláshirdetést? Írj üzenetet!