Facebook dinamikus remarketing WordPress + WooCommerce használatával
Facebook dinamikus remarketing használatával potenciális vásárlóinkat pontosan azokkal a termékekkel célozhatjuk meg, amiket megnéztek vagy kosárba tettek, illetve azokhoz hasonló termékek is megjelennek. Ezzel sokkal esélyesebb a konverzió, mint bármely más módszerrel célzott közönségnél, főleg, ha még egy elszalaszthatatlan ajánlatot is mellé teszünk, legyen az kupon kód %-os kedvezménnyel vagy akár ingyenes szállítás.
Ebben a kis leírásban be fogom mutatni, hogy lehet a nulláról megcsinálni ezt Facebook-on WordPress + WooCommerce webáruházakban. Más webáruház motorokhoz is léteznek hasonló megoldású plugin-ek pl. OpenCart, Magento, stb., ez a cikk ezek összekötésében is segítségedre lehet, mert azokat is hasonló módon kell beállítani.
Amire szükségünk lesz
- Jól működő webshop
- WordPress Facebook plugin: ITT letöltheted
- Facebook pixel
- Hirdetési fiók
- Facebook katalógus
- Termék feed
A teljes beállításhoz én a Google Chrome böngészőjének használatát javasolnám, ehhez érhető el az a Facebook Pixel Helper kiegészítő, ami nagy segítségünkre lesz a működés ellenőrzésében. Így nagyon szépen látunk majd minden eseményt és adatot, hogy mit adunk át a Facebook-nak.
ITT tudod letölteni a plugin-t.
Facebook pixel
Ejtsünk pár szót a Facebook Pixelről. Ez a kód gyűjt adatokat a webhelyeden történt eseményekről, látogatott oldalakról, a látogatókról. Lényegében hasonlóan működik, mint az Analytics követő kód. Halkan megjegyzem, hogy a Facebook is rendelkezik már saját analitikával, de ez még gyerekcipőben jár a Google Analyticshez képest, néha azért érdemes oda is benézni.
Mindenkinek javasolt integrálni az oldalába a pixelt (több B2B cégnek sajnos nem érhető el előre jól definiált közönség a Facebookon, így a legjobb ha a pixelre hagyatkozunk), nem szabad kihagyni, még akkor sem, ha jelenleg nem hirdetsz vagy nem is tervezel, mert a későbbiekben bármikor jól jöhet a már ott összegyűlt adat.
Pixel generálás és telepítés
A pixel kódot a Facebook hirdetéskezelőben tudjuk létrehozni a Képpontok menüpont alatt
A kezdés vagy létrehozás gombra kattintva generálhatjuk le a pixelt, adjuk meg a weboldalunk URL címét és a képpont nevét.
Ha volt már pixeled, akkor válaszd ki ezt a létező pixelt, majd utána jobb felül válaszd ki a képpont beállítása opciót. A pixel létrehozása után a beállítás lesz a következő lépés, egy hasonló képernyő fogad majd minket:
Válasszuk a partner platformjának hozzákapcsolása menüpontot.
Utána a WooCommerce gombra kattintva, töltsük le a modult és kövessük a telepítési utasításokat.
Ha mindent jól csináltunk, akkor semmi más dolgunk nincs, mindent kitölt helyettünk a rendszer. Ezt rögtön le is ellenőrizhetjük a telepítés végén:
A legfontosabb ellenőrzés a weboldalunk megnyitása. Ha minden rendben működik, a Facebook Pixel Helper ikonja mellett egy szám jelenik meg. A szám mennyiségével most még ne foglalkozzunk. Ellenőrizzük le a pixel azonosítót és a Facebook-on generált pixel azonosítóját, mert egyezniük kell!
Fontos dolog, ha Business Manager-ből kezeljük a hirdetési fiókokat, katalógusokat és a pixeleket, akkor össze kell őket kapcsolni, ha neked sima személyes hirdetési fiókod van, tehát a te neveden fut a fiók és nem vállalkozásként, akkor neked ezzel nem kell foglalkoznod!
Mi is az a Facebook Business Manager? ITT megtudhatod bővebben!
Szerencsénkre a plugin nagyon sok plusz munkától kímél meg minket. Mi az, ami ezzel már működik?
- Bent van a pixelünk, minden látogatót rögzít, minden meglátogatott URL-t és egyéb paramétert.
- Magától nyomon követi az eseményeket és azt átadja a Facebooknak, AddToCart, Purchase, ViewContent, Search, AddToWishList, InitiateCheckout, CompleteRegistration, stb…
- Vásárláskor, kosárba helyezéskor minden adatot átad: összeg, termékek, stb….
Tehát most valahogy így néz ki a pixelünk, amikor a főoldalon állunk:
Mire jók az események? Amikor hirdetést adunk fel, konverzióra szeretnénk legtöbbször optimalizálni, pl. vásárlásra. Mivel ez az esemény a telepített WordPress plugin miatt már további programozás nélkül is működik, így lehetőségünk van ezt konverzióként használva kampányt optimalizálni. Sőt, a Facebook a hirdetésre kattintó felhasználóknál, minden egyes eseményt és úgymond konverziót kimutatja, tehát nem csak végkonverziót.
Íme egy példa:
A képen jól látszik, hogy én a vásárlás konverzióra mérek eredményeket, de az összes útközben megtörtént konverziót is mutatja a rendszer. Ezt hívhatjuk amolyan mini funnel-nek. 😊 Minél több esemény és konverzió van rögzítve, annál pontosabb adatokat fogunk kapni a lépésekről.
Katalógus létrehozása
Itt fontos, hogy ügyesek legyünk, mert Facebook oldalunkhoz több katalógust is létre lehet hozni. Az a legjobb, ha még nincs egy sem, mert akkor a Facebook egy alapértelmezett katalógust fog létrehozni, ami egyben a bolt is.
Bővebb információ a katalógusról ITT és ITT található
Így akár bejegyzés írásakor terméket is megjelölhetünk majd, ami nagyon kényelmes és hasznos funkció, illetve a Facebook oldalt látogatók a bolt menüpont alatt megtalálnak minden terméket, később ezt akár rendezni is tudjuk 😊
A katalógus betöltése a következőképpen zajlik: lépjünk be a WordPress admin felületére, majd válasszuk ki a WooCommerce > Beállítások és azon belül az Integrációk menüpontot, ha több WooCommerce pluginünk van, akkor a Facebook almenüt, ha nincs akkor más, akkor rögtön ott találjuk majd magunkat.
Get Started gombra kattintva végigvisz minket egy varázsló.
Válasszuk ki Facebook oldalunkat, majd válasszuk ki a képpontot, amit az elején generáltunk. A termékeink oldalunkon látni fogjuk, hány terméket lát a rendszer és mennyit fog importálni. Fontos, hogy minden termékváltozatot, azok árai, azonosítóit, át fog tölteni, tehát 1 terméknél, ha 8 féle szín van, azt is. De ez rendben van, hisz így lesz a legpontosabb a remarketingünk.
Ezzel kész is vagyunk a katalógusunkkal. Néhány órára szükség lesz, mire feltölti a termékeket, de még így is nagyon sok időt és energiát spóroltunk, hiszen nem kellett saját feed programozásával vesződni, ahol sokkal nagyobb a hibalehetőség.
Összekötés után így néz ki a modulunk:
A Sync Products gombbal mi is el tudjuk indítani a szinkronizálást. Ez akkor szükséges, ha sok a termékváltozás az oldalon, de lehet alul a Show Advanced Settings menüben automatizálni is, így mindig pontos lesz az egyezés.
Ellenőrzés
Most már nincs más dolgunk, mint megnézni, hogy minden flottul megy. Nyissuk meg webshopunkat és nézzünk rá egy termékre, ilyenkor ezt kell látnunk.
Tehát a ViewContent egyezik egy katalógusban lévő elemmel, ezért zöld pipát kapott, így már tudja is a Facebook, hogy ezt a terméket megnéztük! 😊 Ha valamit rosszul csináltunk ilyet látunk:
Mi történik ekkor? Megkapja a Facebook az adatokat a pixeltől, mert lefut a ViewContent esemény, de nem passzol egyik termékünkkel sem a katalógusban, tehát nem fog menni a retarget.
Természetes érdemes megnézni kézzel is, mi jelent meg a katalógusunkban, ezt a Facebook hirdetéskezelőben felül a katalógusok menüpontban tudjuk megnézni. Akár ún. terméksorozatokat is létrehozhatunk,, mondjuk egy terméksorozatba (kategóriába) tesszük az akciós termékeket így később olyan hirdetést is létre tudunk hozni, ami ezen akciós termékekre fókuszál, nem csak retargetingre, hanem mondjuk hasonmás közönségre. De erről majd egy másik cikkben 😊
Hirdetés létrehozása
A Facebook hirdetéskezelőben kétféle hirdetés létrehozás van, a gyors és a vezetett. Én most a vezetett létrehozást fogom választani. Kezdőknek inkább ez javasolt, mert itt sokkal kevesebb a hibalehetőség, könnyebb, átláthatóbb. Később próbáld ki a gyors verziót, ha már nagyon a kezedben van a Facebook, akkor ott rengeteg időt megspórolhatsz. Válasszuk ki a Katalógus alapján történő értékesítést.
Válasszuk ki a hirdetni kívánt katalógusunkat. A költségtervet és összeget neked kell tudni 😊
Következő oldalon válasszuk ki a terméksorozatot. Első körben minden termék retargetingjét szeretnék elindítani, de ezt később, az eredmények alapján akár szűkíthetjük is.
A célközönség beállításánál pedig válasszuk először „A termék ismételt megcélzása” lehetőséget, majd a „megtekintés vagy kosárba helyezés vásárlás nélkül” célzást.. Igazából ezeket az opciókat rád bízom, mert te tudod, hogy mit tud a terméked.
Fontos leszögeznem, hogy ezek az opciók azért vannak itt, mert megkapja a Facebook az oldaltól az eseményeket. Tehát, ha Neked másik weboldalad van és ezen nincs integrálva megfelelően a ViewContent, AddToCart és Purchase esemény, nem fogsz látni ilyen elrendezést. Mi ezt a cikk elején jelzett WooCommerce pluginnel gyorsan megoldottuk.. 😊 Ha esetleg nem látod ezeket az opciókat, de mindent jól csináltál és zöld pipások a pixeleid, akkor várnod kell, míg feldolgozza az adatokat a weboldalba beépített Facebook Pixel. Javaslom addig gondolkodj a hirdetés szövegén és gyere vissza holnap. 😊
Elhelyezéseknél, válaszd ki, ami neked jó, vagy hagyd meg az alapértelmezett automatikus beállítást.
Költségkeret és ütemezésnél válaszd ki a neked megfelelő konverziót, én a vásárlást fogom kiválasztani. Amennyiben neked nincs sok vásárlásod még naponta, akkor javasolt másik konverziót választanod, pl. a kosárba tétel-t. A rendszer minél több konverziót szed össze, annál jobban tudja magát optimalizálni.
Többit értelemszerűen töltsd ki és mehetünk a következő oldalra.
A hirdetések készítésekor többfélét is készíthetünk. Íme néhány példa:
Galéria hirdetés, simán vagy akár árral és kerettel:
Egy képes dinamikus szöveges:
Csinálhatunk még kollekciós hirdetést is, talán ez a legmenőbb, de ez csak mobilon jelenik meg.
Innentől kezdve, már csak a te kreativitásod szab határt!
Alul figyeljünk, hogy legyen aktív a képpont a hirdetésnél.
Nincs más dolgod, mint feladni őket és nézni, hogy mennyit hozott a konyhára. 😊Remélem tudtam segíteni 😊