Digital Cube Conf 2020 – Pál Judit interjú
Az OptiMonkról sokaknak még mindig az exit popup-ok jutnak eszébe, a termék azonban mára már több más fontos funkcióval is bővült. A Digital Cube Conf-on Pál Judit ad elő nektek konverzió optimalizálási lehetőségekről. Alább olvashatjátok a vele készült interjúnkat, amiben többek között igyekeztünk tisztázni, mitől „hacker” a „Growth Hacker”.
Ha még nem vetted meg a jegyed az idei Digital Cube Confra, irány a konferencia oldala, ahol megtekintheted a teljes programot és biztosíthatod a helyed is.

Hogy kerültél erre a területre? Mióta foglalkozol online marketinggel és analitikával?
Már középiskolában érett bennem a kérdés, hogy miként tudnám a közgazdaságtant összhangba hozni a kreatív énemmel – ekkor ismerkedtem meg a marketing világával, és azonnal tudtam, ez lesz a jövőm 🙂
Ezen a területen tanultam tovább, és felsőfokú tanulmányaim mellett szakmai tárgyak oktatását is vállaltam egy szakközépiskolában. 2012-től online marketingesként tevékenykedem – 8 éve a szoftverfejlesztés világában találtam meg önmagam.
Pontosan milyen területeivel foglalkozol az online-nak?
Marketing csapatunk kiemelt figyelmet fordít a vásárlói út első felére: vagyis a látogatószerzés mellett a potenciális OptiMonk felhasználók meggyőzésére, hírlevél feliratkozókká, illetve próbaidőszak regisztrálókká formálására.
Munkánk azonban itt nem ér véget, hiszen a rendszert kipróbáló felhasználókat is segítenünk kell, hogy minél jobban megismerhessék a szoftvert és annak képességeit – hogy saját sikerek révén lássák meg az értéket az OptiMonkban. A vásárlói út minden lépésében számos eszközt használunk, folyamatosan nyomon követve az eredményeinket Google Analytics-ben és Heap Analyticsben.
Mi volt a legmeghatározóbb élményed ezzel kapcsolatban?
2019-ben volt szerencsém együtt dolgozni egy amerikai onboarding szakértővel, Aaron Krall-lal, aki abban segített nekünk, hogy az OptiMonkba beregisztráló felhasználókat milyen lépéseken és folyamatokon lenne érdemes végigvezetni annak érdekében, hogy lássák az értéket a termékben és nagyobb arányban hozzák létre az első működő kampányukat.
Sose felejtem el az első meetingünket, ahol Aaron darabokra szedte az onboarding folyamatunkat – én pedig csak néztem, hogy mennyi alapvető hibát követtük el… A közös agyalások és sok-sok finomhangolás után végül jelentős javulást tudtunk elérni a tekintetben, hogy a regisztráció után hány OptiMonk kampányt hoznak létre a felhasználók, sikerül-e elérni az első koverziójukat, s végül előfizetnek-e.
Mi a legnagyobb félreértés, amivel mindig meg kell küzdeni a munkád során?
Félreértések legtöbbször a business és a tech csapat kommunikációja során merülnek fel. Sokszor ugyanarról a problémáról – vagy épp megoldásról – beszélünk, csak teljesen más nyelvet használunk.
Nincs is ezzel gond, hiszen másképp jár az agyunk. Mivel napi szinten dolgozok együtt a fejlesztőkkel, ezért mindkét oldalról fokozottan figyelünk arra, hogy jobban, egyszerűbben fejezzük ki magunkat, és mindig igyekszünk fejleszteni a kommunikációt.
Mi volt a legnagyobb kudarc a munkád során?
Nehéz kudarcként visszagondolni bármilyen tévedésre vagy tévútra, hiszen őszintén vallom, hogy minden sikertelen próbálkozás egy újabb esély a tanulásra. Épp ezért házon belül rendszeresen kísérletezünk (új csatornákkal, új eszközökkel és megoldásokkal), és ha valami nem működik, egyszerűen levonjuk a tanulságot, és próbálunk több figyelmet fordítani a jobb eredményekkel kecsegtető alternatívákra.
Csak hogy egy konkrétabb példát is említsek a közelmúltból: még a Google Ads szakértőnk számára is meglepően jól teljesítettek a Smart Display kampányaink (rengeteg próbaidőszak igénylőt hoztak nagyon olcsón). Éppen ezért hónapokon keresztül kapott kiemelt figyelmet – és emelt költségkeretet ez a kampány, mígnem felismertük, hogy az innen érkező felhasználók ugyan előszeretettel töltik ki a regisztrációs űrlapunkat, ám közülük senki nem mutat komolyabb érdeklődést a rendszer iránt.
Nem hogy nem fizettek elő, de nem is kezdték el használni a rendszert. Más csatornákhoz képest – mondhatjuk – “értéktelen” felhasználókat hozott ez a Google Ads kampány, így azonnal le is állítottuk, és más teszteket kezdtünk el futtatni.
Mi volt az eddigi legnagyobb falat?
Talán a weboldalunk és az online kommunikációnk megújítása 2018-ban. A termékünk hatalmas változáson esett át, és ennek bevezetésére frissítettük az arculatunkat, teljesen újragondoltuk a weboldalunkat, az értékajánlatunkat és hirdetési módszereinket.
A teljes folyamat több mint fél évig tartó kemény munkát jelentett, az eredmények azonban minden munkával töltött éjszakáért kárpótoltak: weboldalunk jobban teljesített, mint korábban, javult az oldalon töltött idő – s rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk a környezetünktől az új arculatunkat illetően 🙂
A LinkedIn adatlapodon több helyen is ott van, hogy “Growth Hacker”. Nekem a “hacker” az mindig valamilyen folyamat kijátszásával foglalkozik. A growth hacker is ilyen?
A “kijátszás” semmiképp sem helytálló itt – sőt, maga a “growth hacking” elnevezés is kicsit félrevezető. A “hack” kifejezés inkább a szokványostól eltérő megoldások alkalmazására utal.
Growth hacking kapcsán ugyanis sokkal inkább egy olyan adatokra alapozott online marketing szemléletről van szó, ahol kiemelt hangsúly van a tesztelésen, optimalizáláson, valamint a nem szokványos csatornák és marketing folyamatok megtervezésén.
Az OptiMonkról szerintem sokaknak elsősorban az jut eszébe, hogy exit popup-ok. Továbbra is ez a húzó termék? Mi más van még a tarsolyban, ami talán még innovatívabb?
Valóban egy exit popup szolgáltatásként indultunk el 2014-ben, ám azóta már sokkal többet nyújtunk, mint egyszerű popupokat. Egy olyan eszköztárrá nőtte ki magát az OptiMonk, amellyel nemcsak hírlevél feliratkozókat lehet gyűjteni, hanem egy-egy jól beállított kampánnyal az azonnali vásárlások száma és az átlagos tranzakciós érték is növelhető.
Célzási lehetőségeink lehetővé teszik, hogy mindig a megfelelő üzenet jusson el a megfelelő embereknek, a megfelelő időben. A jövőben folyamatosan olyan funkciókkal bővítjük a szoftverünket, amelyekkel épp olyan egyszerű és hatékony lehet a személyre szabott ügyfélélmény biztosítása egy webáruházban, mintha csak egy fizikai boltban lennénk.
Az e-kereskedelemben ha lassan is, de egyre nagyobb szerepet kapnak a mobil appok. Ezekben is lehetnek kosár elhagyók, fontosabb képernyők elhagyói. Van-e itt lehetősége az OptiMonk-nak vagy hasonló eszközöknek hasonló visszakanyart kínálni, ahogy a weben?
A webshopok mobilra optimalizált weboldalain gond nélkül megjelennek az OptiMonk kampányok, azonban azt láttuk, hogy a fő célközönségünk körében kevésbé elterjedt a natív mobil appok használata. Nem tartom kizártnak, hogy idővel nyitunk ebbe az irányba is, ám a piac jelenlegi állapota nem teszi ezt szükségessé.
Miről fogsz előadni a Digital Cube konferencián?
Dióhéjban arról, hogy miként érhetjük el, hogy a drágán megszerzett látogatók végül vásároljanak is. Ezt a célt szem előtt tartva a hazai webshopok konverzióoptimalizálási lehetőségeit fogom bemutatni számos hazai KKV példáján keresztül – kitérve arra, hogy konkrétan mit lehet – és mit érdemes – optimalizálni a több bevétel reményében.
Ha már konferencia: melyik volt a legjobb konferencia élményed eddig? Mitől volt ez a legjobb?
Két ilyen van: az egyik a san diego-i Traffic & Conversion Summit, ahol 2018-ban jártam először. Talán nem túlzás azt állítani, hogy ez a rendezvény egy – vagy inkább több – lépéssel megelőz minden egyéb marketing konferenciát.
Igazi, friss, előremutató tudást lehet szerezni olyan sztármarketingesektől, mint Ryan Deiss, Ezra Firestone, vagy tavaly például a Virgin cégcsoport alapítója, Richard Branson beszélt üzleti sikereinek hátteréről. Lenyűgöző volt!
A másik ilyen felejthetetlen élményem egy előadás a 2017-es prágai Marketing Festival-ról: az Unbounce co-foundere, Oli Gardner tartott egy olyan előadást, ami számomra a valaha volt leginspirálóbb szakmai előadás volt. Tartalmilag is emlékezetes prezentáció volt, de annál is motiválóbb az előadásmódja. Minden előadásom előtt felelevenítem az ott látottakat, hallottakat 🙂
Ha most épp nem ezen a területen dolgoznál, akkor mivel foglalkoznál? Mi az álommunkád?
Talán közhelyként hangzik, de boldoggá tesz, hogy azt csinálhatom, amit szeretek 🙂 A marketing az a terület, ahol kiélhetem a kreativitásomat és az írás iránti szeretetemet – mindezt úgy, hogy soha nincs két egyforma napom. Ez igazán üdítő tud lenni 🙂
Éppen ezért nem nevezném álommunkának, inkább egy esetleges hobbiprojektnek, amelyben sok fantáziát látok: szívesen kipróbálnám magam, mint belsőépítész-bútortervező – különösen a konyhák tervezése érdekel 🙂 De ehhez inkább csak az érdeklődésem van meg, mintsem a technikai tudásom 🙂
Zárásként van esetleg bármi tanácsod azok számára, akiket érdekelnek az online hirdetések / xy terület vagy maga a konferencia?
A marketing egy napról napra változó terület, amivel lépést tartani olykor kihívás lehet. Azonban nem engedhetjük meg azt a luxust, hogy nem képezzük magunkat, hiszen könnyen elszaladhat mellettünk a szakma.
Mindig legyen idő egy-egy új könyv elolvasására vagy egy tanfolyam elvégzésére, ami frissen tartja tudásunkat. Ha pedig olvasunk egy jó tippet, ne féljünk kísérletezni vele. Tegyük próbára kicsiben, kevés ráfordítással, és ha jön a várt eredmény, skálázzuk! Ha nem, akkor legrosszabb esetben is elmondhatod, hogy ma is tanultál valamit! 🙂
Ha még nem vetted meg a jegyed az idei Digital Cube Confra, irány a konferencia oldala, ahol megtekintheted a teljes programot és biztosíthatod a helyed is.