Digital Cube Conf 2019 interjúk – Szoboszlai Adrienn – HD marketing

Az utolsó előadói interjút Szoboszlai Adriennel készítettük, aki a HD marketing SEM tanácsadójaként a szegmensek és a közönségek kialakításának stratégiáiról fog előadást tartani csütörtökön délelőtt a konferencián.

Hogy kerültél az adott területre? (Mióta foglalkozol PPC-vel?)

Azok közé tartozom, akik a Google Ground gyakornoki programjából kerültek ki. Csapatokba osztottak minket és egy olyan KKV-t kellett keresnünk, ami nem rendelkezik még honlappal se. A program alatt fel kellett építenünk egy honlapot és annak a teljes online marketing stratégiáját. Amikor először találkoztam a csapatommal mindenki bemutatkozott és elmondta mihez van tehetsége, hogyan fog hozzájárulni a projekthez. Én nem tudtam semmit mondani. A többiek teljesen jogosan megijedtek, nem tudták miben fogok tudni majd segíteni. Természetesen ezt csak akkor mondták el miután megnyertük a versenyt. 🙂

Egész életemben ott volt ez a problémakör. Amikor kérdezték miben vagyok jó nem tudtam rá válaszolni, hiszen tudtam, hogy itt nem azt a választ várják, hogy jó vagyok matekból. A verseny végére jöttem rá, hogy analitikus és logikus gondolkodásmódom van, gyorsan átlátom az összefüggéseket. Korábban nem tudtam miben vagyok jó, ma már látom, hogy a PPC területe az, ahol az összes kompetenciámat kamatoztatni tudom.

Előadásának címe: Közönség stratégiák

Mi volt a legmeghatározóbb élményed a PPC téren?

Az első ügyfeleim közé tartozott egy nemzetközi egyetem. Egy elég átláthatatlan Google Ads fiók volt, ezért egy teljesen új logika mentén lett setup-olva. Ennek eredményeképp egy év alatt mindenféle budget vagy mérési változtatás nélkül 128%-kal nőtt meg a jelentkezők száma. Erre nagyon büszke vagyok a mai napig. Egy életre megtanultam, hogy a helyes közönség beállításokkal és célzási lehetőségek kihasználásával mennyit tehetünk az optimalizálás érdekében. Van, hogy nem kell megelégednünk az eddigi eredményekkel és érdemes kockáztatni.

Milyen területeivel foglalkozol a PPC-nek?

Elsősorban Google Ads kampányokkal foglalkozom. Emellett Facebook hirdetéseket is kezelek, ahol főképp a performance alapú fiókokhoz értek. Úgy gondolom nincs PPC analitika, adatvizualizálás és alap GTM tudás nélkül, így természetesen ezek teszik ki így a mindennapjaimat. Szeretek együtt gondolkodni az ügyfelekkel, üzleti döntésekben javaslatokat tenni.

Mi a legnagyobb félreértés, amivel mindig meg kell küzdeni?

Azt kell tudni az ügynökségről ahol dolgozom, hogy nincs account, közvetlenül kommunikálunk az ügyfelekkel. Én személy szerint ezt jónak tartom, rengeteg pozitívumot látok benne. Azonban ez nem mindig zökkenőmentes, minden nap különböző félreértésekbe ütközünk. Személyiségemből fakadóan nagyon szeretem a kihívásokat, így kifejezetten szeretem a “problémás” ügyfeleket, akikkel nehezebb szót érteni. A legtöbb félreértés azonban tapasztalatom szerint a magyar vállalkozók edukáltságának hiányából fakad.

Mi volt a legnagyobb kudarc a munkád során?

Elég maximalista vagyok, így az elején nehezen éltem meg, amikor az ügyfelek ügynökséget váltottak. Természetesen rájöttem, hogy ez sok esetben egy természetes szelekció és nem szabad magamra vennem. Utólag mindig elgondolkodom miben tehettem volna többet, habár lekopogom eddig még nem volt olyan eset, amikor az én hibámból fakadóan váltottak.

Miről fogsz előadni a Digital Cube konferencián?

Az előadásomban a közönségekről fogok beszélni. Röviden megfogalmazva a célom az, hogy az alapoktól elkezdve újra átgondoljuk milyen sok lehetőséggel rendelkezünk ezen a területen és ne csak a megszokott stratégiákat alkalmazzuk. A többi meg legyen meglepetés! 🙂

Ha már konferencia: melyik volt a legjobb konferencia-élményed eddig? Mitől volt ez a legjobb?

Az idei évben volt szerencsém eljutni a Superweek-re. Aki volt már ezen, vagy hasonló jellegű konferencián az szerintem könnyen megérti miért ezt az élményt választottam. Egyszerűen összehasonlíthatatlan volt már maga a hangulata is egy átlagos magyar konferenciához képest! Fantasztikus volt az a szenvedély, ahogy előadtak. Emellett, ami nagyon megragadott, hogy sokszor az alapokhoz nyúltak vissza és nagyon komolyan elgondolkodtattak. Itt kaptam ihletet az előadásomhoz is. Úgy éreztem sokszor átsiklunk a basic dolgokon és a jól megszokott beállításokat használjuk, ahelyett, hogy új stratégiákat dolgoznánk ki.

Ha most épp nem PPC területen dolgoznál, akkor mivel foglalkoznál? Mi az álommunkád?

Fiatal korom ellenére nagyon szerencsésnek mondhatom magam, hiszen a munkám tökéletesen illeszkedik az érdeklődési körömhöz, amit szerintem nem sokan mondhatnak el ennyi idősen magukról. Megtaláltam azt, ami igazán érdekel és amit szeretek. A PPC területén is kifejezetten az e-kereskedelem áll legközelebb a szívemhez és biztos vagyok benne, hogy ez az egész életemben végig fog kísérni.

Mit kérdezhetnék még Tőled, ami nem triviális, de mégis Rólad szól?

Egész életemben elkerült a sport. Persze valamilyen mozgás mindig volt az életemben, azonban sosem sportoltam kimondottan. Az elmúlt félévben azonban rátaláltam a cross trainingre és azóta lelkesen használom a kettlebelleket is, most fogom átvenni a Warrior 1 oklevelem. Szuper azt látni, hogy mennyi pluszt tudott adni az életembe és mennyit tud rövid idő alatt is fejlődni az ember. Igazából kicsit azt élem át itt is, amit annak idején a PPC-ben.

Kedvenc vicced?

Kettő van, mindkettőt a nővéremtől tanultam. Előre is elnézést kérek.

Miért úszik a hal?

Mert nem ér le a lába.

——-

Mi az? Piros pötty egy négyzet sarkában.

Ribizli büntetésben.

Köszönöm az interjút. Van esetleg bármi tanácsod, azok számára, akiket érdekel a PPC vagy a konferencia?

Elég mainstream, de a legjobb tanácsom a kitartás az örök tanulás mellett. Ez egy olyan szakma ahol mindig nyitott szemmel kell járni, keresni az újdonságokat. Elengedhetetlen az inspirálódás és az, hogy egymás tapasztalataiból és hibáiból tanuljunk. Az én napjaim folyamatosan a kérdésekből állnak. Nem azért, mert nem tudok egyedül megoldást találni a problémáimra, vagy nincsenek ötleteim. Azért kérdezek annyit, mert más véleményére is kíváncsi vagyok és várom hogy további kérdések merüljenek fel, újabb ötletek. Ezek a konferenciák is azért nagyon jók, mert egy összetartó közösség részesei lehetünk, ahol egymást inspiráljuk.

Az interjú publikálása előtt néhány órával teltházat hirdettünk a rendezvényen, ami hihetetlen nagy öröm számunkra! Minden konferenciajegy elkelt, minden széken érdeklődő, tanulni vágyó szakember fog ülni, a színpadon pedig nagyszerű szakemberek osztják meg velünk tudásukat az analitika, a PPC és a SEO területeiről!

2 nap múlva találkozunk!

A szerző

Bay Áron

11 éve foglalkozom PPC kampányok kezelésével és több mint 1,8 milliárd forintnyi költést menedzseltem a Google Ads és Facebook hirdetési rendszerekben. Emellett 10 éve foglalkozom digitális analitikával, kedvenc témáim a mobil app analitika, az A/B tesztelés és konverzióoptimalizálás illetve az utóbbi időben egyre jobban foglalkoztat a videó analitika is. A PPC Pro szakmai csoport alapítójaként és a PPC Pro Meetup házigazdájaként szívügyem az oktatás és az utánpótlás képzés.
PPC Pro Facebook-csoport

Csatlakozz Facebook-csoportunkhoz!

PPC és analitika, nem csak Pro felhasználóknak.

Belépek

Írj nekünk!

Kérdésed van? Cikket írnál? Van egy jó képzésed? Feladnál egy álláshirdetést? Írj üzenetet!