Digital Cube Conf 2019 interjúk – Erőss Csaba – Café Communications

A Digital Cube Conf előadói interjúk sorában ma Erőss Csabával ismerkedhettek meg, aki a Café Communications Head Of Digital szakembere és aki az attribúciós modellek haladóbb felhasználásába fog bevezetni minket előadásában.

Hogy kerültél erre a területre? Mióta foglalkozol analitikával?

A főiskolai évek során fedeztem fel Berényi Konrád és Ihász Ingrid online marketinges blogjait, és azokat olvasgatva kezdett el érdekelni ez a terület. Ezt az érdeklődést meglovagolva kerültem gyakorlati, majd első munkahelyemre, az Adverticumhoz. A magyar hirdetéskiszolgálási piac megkerülhetetlen szereplőjeként ideális hely volt számomra, hogy megismerjem a mérési piac elméleti részét és technikai mélységeit.

Előadásának címe: Az attribúció az új tinédzser szex

Ez már lassan 10 éve volt, de azóta is kiemelten követem a terület újdonságait, bármerre is sodor az élet a digitálison belül.

Milyen területeivel foglalkozol az analitikának?

Szerencsére a kollégáim nálam sokkal jobban értenek az implementációhoz és technikai háttérhez, így én általában már csak az adatelemzéssel és az analitikai eredmények stratégiába való implementálásával foglalkozom.

Mi a legnagyobb félreértés, amivel mindig meg kell küzdeni?

Még mindig sokkal többet foglalkozunk a kattintásokkal, mint a valódi szerepük customer journey egészében. Sokszor azt tapasztalom, hogy az online aktivitásokat csak a kattintások szemüvegén keresztül vizsgálják, akkor is, amikor rendelkezésre állnak az eredményességet jobban leíró mutatók. Ez egy olyan edukációs kör, amit még mindig nem lehet megspórolni.

Mi volt a legnagyobb kudarc a munkád során?

Sokat gondolkodtam ezen, és csak olyan esetek jutottak eszembe, amikor valamilyen különleges megoldást, megközelítést, eszközt ajánlottam egy ügyfélnek, amiről azt gondoltam, hogy sokkal sikeresebb lehet vele. Aztán szervezeti korlátok miatt mégsem tudtuk megvalósítani. Ez kudarc nekem, mert rosszul mértem fel, hogy mi lehet alkalmas nekik, kudarc a közvetlen ügyfélnek, mert egy jó lehetőséget nem tud megragadni, kudarc a teljes cégnek, mert fájdalmasan rámutat a határaikra.

De mindig próbálom ezeket a helyzeteket is pozitívan kezelni, valamilyen megugorható köztes megoldást találni, várva az alkalmat, hogy valami különlegeset csinálhassunk együtt:)

Miről fogsz előadni a Digital Cube konferencián?

“Az attribúció az új tinédzser szex” az előadásom címe, és az a célom vele, hogy az attribúciós modellekről való szakmai diskurzus a következő fokra lépjen.

Az utóbb évek konferenciáin azt tapasztaltam, hogy egy helyben mozgunk (ez rám is vonatkozott), újra meg újra elmondjuk a koktélos és lánykéréses történeteinket, mesélünk a data-driven modell adta lehetőségekről, de ennél mélyebben csak ritkán merültünk el a témában.

Ezért az előadásom nagyobb részében arról fogok mesélni, hogy a kapott modell alapján mit érdemes csinálni, milyen egyéb adatokkal érdemes összevetni az eredményeinket, illetve milyen eszközök állnak rendelkezésünkre, hogy még jobb modelljeink legyenek.

Ha már konferencia: melyik volt a legjobb konferencia-élményed eddig? Mitől volt ez a legjobb?

Konkrét alkalmat nem tudok kiemelni, de alapvetően két esetben szoktam azt érezni, hogy egy adott előadás hasznos volt számomra. Az egyik, ha felvet egy olyan kérdést, amit nem tudok elengedni, még órákig, napokig kattogok rajta, hogy a fekete és fehér vélemények közötti 50 szürke árnyalatból melyik az, amelyiket helyesnek gondolom.

A másik az az eset, amikor már az előadás során elfog a vágy, hogy elővegyem a laptopomat és azonnal megnézzem, hogy az adott téma hogyan alakult a saját ügyfelemnél.

Ha most épp nem ezen a területen dolgoznál, akkor mivel foglalkoznál? Mi az álommunkád?

Néha eszembe jut, hogy milyen jó lenne kecskéket tartani egy hegyoldalban. De mindig be kell látnom, hogy sokkal többet szeretek beszélni annál, mint amit egy ilyen hivatás megkíván.

Szakmai fronton egyszer szívesen foglalkoznék egy randi-oldallal. Nagyon izgalmasnak találom, hogy az emberi viselkedés és pszichológia ezen szegmensére építve hozzak performance eredményeket. Másrészt bármennyire is jó az embereknek segíteni megtalálni a megfelelő telefont, autót vagy lakáshitelt, azért életük szerelme (ha így tekintünk a randi-oldalakra) eggyel magasztosabb eredmény tud lenni.

Miért analitika? Mi vonzott benne?

Azt szeretem az analitikában, hogy rajta keresztül jobban meg lehet érteni az emberi viselkedést. Számomra azok a legjobb pillanatok, amikor egy olyan insightot találok a weboldali viselkedésben, amin keresztül jobban meg tudom érteni a célcsoportot és hatással tudok lenni a kommunikáció egy nagyobb szeletére.

Például évekkel ezelőtt vizsgáltam a napszemüvegre való keresések változását a nyári időszakban. Az látszott, hogy vannak napok, amikor nagy ugrás van a keresési volumenben és utána visszaesik a keresésszám. Az ugrások okát vizsgálva vetettem össze az adatokat a napi átlaghőmérsékletekkel, és kiderült, hogy amikor hirtelen jópár fokot nőtt a hőmérséklet, akkor kerestek az emberek napszemüvegre, de amikor huzamosabb ideig meleg maradt, akkor az érdeklődésük is.

Ezért a performance stratégiát úgy alakítottuk ki, hogy a kampány budgeteket összekötöttük a hőmérséklet előrejelzéssel, az első melegebb napokra emeltük meg jelentősebben a költségkereteket, nem pedig párhuzamosan alakítottuk őket az időjárás változással.

Köszönöm az interjút. Van esetleg bármi tanácsod, azok számára, akiket érdekelnek az online hirdetések, az analitika vagy a konferencia?

Olvassatok sokat, hallgassatok meg másokat, mert sokkal gyakorlatiasabb annál digitális hirdetések világa, hogy könyvből és csak saját tapasztalatból mindent megtanulhassatok. Ehhez pedig tudom ajánlani az RSS-t, amivel nem vagytok kitéve annak, hogy egy algoritmus döntse el, hogy kedvenc szakmai oldalatok melyik cikkét mutassa meg a hírfolyamotokban 😉

A Digital Cube Conf-ra már csak korlátozott számban lehet jegyeket venni a konferencia és a workshop napokra. Ahogy ez a néhány jegy is elkel, már nem lesz lehetőséget ott lenni az idei rendezvényen! Ne gondolkozz sokáig, gyere el Te is, tanuljunk együtt, egymástól igazán hasznos tudást!

A szerző

Geiger Tamás

A JabJab Online Marketing analitikai csapatának vezetője vagyok, részben még mindig PPC kampány kezelő is. 10 éve foglalkozom PPC-vel, ennél is több éve analitikával, az elsők között vetettem bele magam a tag manager rendszerek mély bugyraiba. Mérnök informatikusként végeztem szoftvertechnológia szakon, a mai napig igyekszem kombinálni programozói tudásomat és a vállalkozóként szerzett üzleti és marketing tapasztalataimat. A PPC Pro csoport társ-adminjaként is szívügyem az oktatás és utánpótlás nevelés.
PPC Pro Facebook-csoport

Csatlakozz Facebook-csoportunkhoz!

PPC és analitika, nem csak Pro felhasználóknak.

Belépek

Írj nekünk!

Kérdésed van? Cikket írnál? Van egy jó képzésed? Feladnál egy álláshirdetést? Írj üzenetet!