Analytics & CRO hírek – 2018 w45

Az elmúlt hetek legfontosabb nemzetközi és hazai analitika & CRO hírei, útmutatók, videók és más hasznos tudásanyagok a PPC Pro blogon.

Heti témák: Hogyan működnek a munkamenetek, 4 analitika koncepció menedzsereknek, Firebase Summit 2018, Google Optimize A/B tesztelés gyorstalpaló, WhoTracks.me kutatási összefoglaló.

How Do Sessions Work in Google Analytics? – Whiteboard Friday

Érdemes néha visszatérni az alapokhoz. Egy 9 perces videóban foglalja össze Top Capper, hogyan működik a Google Analytics munkamenet mérése, és ebből fakadóan mit érdemes szem előtt tartani az adatok elemzésekor.

https://moz.com/blog/how-do-sessions-work

4 Analytics Concepts Every Manager Should Understand

Négy általánosan használt adatelemzési koncepciót sorol fel a szerző. Már azért is érdemes beleolvasni, mert nem mindennapos, hogy a Harvard Business Review digitális elemzés témájú cikket jelentet meg. Azoknak, akik most ismerkednek a témával különösképpen jó kiindulás ezeknek a koncepcióknak a megértése.

https://hbr.org/2018/10/4-analytics-concepts-every-manager-should-understand

What’s new at Firebase Summit 2018

Az ma már nem kérdés, hogy aki profi módon akar mobil applikációt mérni, annak a Firebase vélhetően a legjobb megoldás. Jelenleg már több mint 1,5 millió alkalmazás mérésére használják aktívan a Google eszközét. Az idei hivatalos eseményen számos új funkciót jelenettek be, érkezik többek között a Firebase Management API, fontos fejlesztéseket kapott a Remote Config és bétában elindítják a Firebase Test Lab-et iOS-hez is. Ezenkívül kikerült a béta állapotból a Firebase Predictions, ami szintén rettentően fontos előrelépés azoknak, akik termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítenek az applikációjukban. Végül, de nem utolsó sorban analitika szempontból érdekes fejlesztés még a dynamic audiences funkcionalitás.

https://firebase.googleblog.com/2018/10/whats-new-at-firebase-summit-2018.html

Agencies must now confirm client relationships before enabling Facebook Pixel and event sets

A Facebook új policy frissítését követően az ügynökségeknek igazolniuk kell az ügyféllel való kapcsolatukat, mielőtt beállíthatják a Facebook Pixelt és az event méréseket a partner weboldalán. Legkésőbb 2019 első felében mindenkinek el kell végeznie ezt az információ frissítést.

Agencies must now confirm client relationships before enabling Facebook Pixel and event sets

When & How To Run An A/B Test On Your Website Using Google Optimize: Data Driven Daily Tip #210

Mikor és hogyan használjuk a Google Optimize-t A/B tesztelésre? A cikkben egy rövid videó segít az eszköz beállításában, de érdemes az oldalon megtalálható napi tippek között is böngészni!

When & How To Run An A/B Test On Your Website Using Google Optimize: Data Driven Daily Tip #210

WhoTracks.Me: Monitoring the online tracking landscape at scale

Bár a kutatás az év első feléből származik, ha elmélyednél az interneten használt tracking megoldásokban és érdekel melyik cég gyűjti be a legtöbb adatot a felhasználókról, akkor olvasd el ezt a kutatási anyagot!

https://arxiv.org/abs/1804.08959

Decmeber 5-én izgalmas PPC és analitika előadásokkal várunk az idei évzáró meetup eseményen. Előadók és további részletek: https://www.meetup.com/PPC-Analytics-Meetup-Budapest/

A szerző

Bay Áron

10 éve foglalkozom PPC kampányok kezelésével és több mint 1,5 milliárd forintnyi költést menedzseltem a Google Ads és Facebook hirdetési rendszerekben. Emellett 9 éve fogalkozom digitális analitikával, kedvenc témáim a mobil app és chatbot analitika, az A/B tesztelés és konverzióoptimalizálás illetve az utóbbi időben egyre jobban foglalkoztat a videó analitika is. A PPC Pro szakmai csoport alapítójaként és a PPC & Analytics Meetup házigazdájaként szívügyem az oktatás és az utánpótlás képzés.
PPC Pro Facebook-csoport

Csatlakozz Facebook-csoportunkhoz!

PPC és analitika, nem csak Pro felhasználóknak.

Belépek

Írj nekünk!

Kérdésed van? Cikket írnál? Van egy jó képzésed? Feladnál egy álláshirdetést? Írj üzenetet!