Analytics & CRO hírek – 2018 w45
Az elmúlt hetek legfontosabb nemzetközi és hazai analitika & CRO hírei, útmutatók, videók és más hasznos tudásanyagok a PPC Pro blogon.
Heti témák: Hogyan működnek a munkamenetek, 4 analitika koncepció menedzsereknek, Firebase Summit 2018, Google Optimize A/B tesztelés gyorstalpaló, WhoTracks.me kutatási összefoglaló.
How Do Sessions Work in Google Analytics? – Whiteboard Friday
Érdemes néha visszatérni az alapokhoz. Egy 9 perces videóban foglalja össze Top Capper, hogyan működik a Google Analytics munkamenet mérése, és ebből fakadóan mit érdemes szem előtt tartani az adatok elemzésekor.
https://moz.com/blog/how-do-sessions-work
4 Analytics Concepts Every Manager Should Understand
Négy általánosan használt adatelemzési koncepciót sorol fel a szerző. Már azért is érdemes beleolvasni, mert nem mindennapos, hogy a Harvard Business Review digitális elemzés témájú cikket jelentet meg. Azoknak, akik most ismerkednek a témával különösképpen jó kiindulás ezeknek a koncepcióknak a megértése.
https://hbr.org/2018/10/4-analytics-concepts-every-manager-should-understand
What’s new at Firebase Summit 2018
Az ma már nem kérdés, hogy aki profi módon akar mobil applikációt mérni, annak a Firebase vélhetően a legjobb megoldás. Jelenleg már több mint 1,5 millió alkalmazás mérésére használják aktívan a Google eszközét. Az idei hivatalos eseményen számos új funkciót jelenettek be, érkezik többek között a Firebase Management API, fontos fejlesztéseket kapott a Remote Config és bétában elindítják a Firebase Test Lab-et iOS-hez is. Ezenkívül kikerült a béta állapotból a Firebase Predictions, ami szintén rettentően fontos előrelépés azoknak, akik termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítenek az applikációjukban. Végül, de nem utolsó sorban analitika szempontból érdekes fejlesztés még a dynamic audiences funkcionalitás.
https://firebase.googleblog.com/2018/10/whats-new-at-firebase-summit-2018.html
Agencies must now confirm client relationships before enabling Facebook Pixel and event sets
A Facebook új policy frissítését követően az ügynökségeknek igazolniuk kell az ügyféllel való kapcsolatukat, mielőtt beállíthatják a Facebook Pixelt és az event méréseket a partner weboldalán. Legkésőbb 2019 első felében mindenkinek el kell végeznie ezt az információ frissítést.
https://marketingland.com/agencies-must-now-confirm-client-relationships-before-enabling-facebook-pixel-and-event-sets-250916
When & How To Run An A/B Test On Your Website Using Google Optimize: Data Driven Daily Tip #210
Mikor és hogyan használjuk a Google Optimize-t A/B tesztelésre? A cikkben egy rövid videó segít az eszköz beállításában, de érdemes az oldalon megtalálható napi tippek között is böngészni!
WhoTracks.Me: Monitoring the online tracking landscape at scale
Bár a kutatás az év első feléből származik, ha elmélyednél az interneten használt tracking megoldásokban és érdekel melyik cég gyűjti be a legtöbb adatot a felhasználókról, akkor olvasd el ezt a kutatási anyagot!
https://arxiv.org/abs/1804.08959
Decmeber 5-én izgalmas PPC és analitika előadásokkal várunk az idei évzáró meetup eseményen. Előadók és további részletek: https://www.meetup.com/PPC-Analytics-Meetup-Budapest/