Analytics & CRO hírek – 2018 w38

Az elmúlt hetek legfontosabb nemzetközi és hazai analitika & CRO hírei, útmutatók, videók és más hasznos tudásanyagok hétről hétre a PPC Pro blogon.

Heti témák: Adat nagytakarítás, (Other) forgalom javítása, mit árulnak el rólunk az okoseszközeink, Mixpanel vs. Google Analytics 2018, Opticon18 és pénzdíjas prediktív analitika verseny.

Cleaning Your Data with Google Tag Manager and Google Analytics

Őszi nagytakarítási tippek a Google Analytics és Tag Manager fiókokhoz. 🙂 Sok esetben már az audit során elvéreznek a fiókok, azonban ha a beállítások nagy része rendben van, még akkor is számos szűrési és elnevezési hiányosság merülhet fel. Ezek nem az adott időpillanatban lesznek problémások, hanem később, amikor elemzéseket készítünk az ügyfeleknek vagy egy új kollégát vonunk be a projektbe. Két kiemelt kulcsszó lebegjen a szemünk előtt: Konzisztencia és relevancia.

Cleaning Your Data with Google Tag Manager and Google Analytics

What is (Other) traffic in Google Analytics – and how do you fix it?

A Channel Grouping bevezetése óta visszatérő probléma, hogy gyakran a forgalmunk jelentős része csoportosításkor az (Other) kategóriába kerül. Amíg ezeket a forgalmat nem kategórizáljuk be megfelelően, nem csak általánosságban zavarhat be a riportolásba, de attribúciós elemzéseket sem tudunk készíteni. A probléma gyökere általában kettős: hibás kategorizálás, vagy hibás UTM paraméterezési logika, illetve annak teljes hiánya.

What is (Other) traffic in Google Analytics — and how do you fix it?

What your smart devices know (and share) about you

Nem azért veszünk okoseszközöket, hogy ezeknek az eszközöknek a gyártói a tudtunk és a hozzájárulásunk nélkül profilozzanak bennünket, majd az adatokat eladják reklámcégeknek.

“Egy biztos: az önök által vásárolt okos dolgok arra használhatók, és valószínűleg arra is használják, hogy célba vegyék és profilozzák önöket. Pusztán az eszközök számából megjósolható, hogy mennyire vagyunk gazdagok vagy szegények. Ez a Facebook találmánya, szabadalmaztatták is.” […] “Az e-mail szolgáltatókról és a közösségi médiáról régóta köztudott: ha valami ingyenes, akkor mi vagyunk a termék. De úgy tűnik, a Tárgyak Internetén akkor is mi vagyunk a termék, ha fizetünk. Fel kell tennünk a kérdést: ki az okosotthonunk valódi haszonélvezője? Mi, vagy a cég, ami adatokat gyűjt rólunk?

Mixpanel vs. Google Analytics: The 2018 Guide

Ugyan a hazai és nemzetközi piacon is a #1 digitális analitika eszköz az Analytics, érdemes néha ránézni, hogy a versenytársak hol tartanak, milyen irányba fejlesztik a saját terméküket. A Mixpanel sok tekintetben teljesen más mint az ingyenes GA. Azonban pont emiatt érdemes elgondolkozni azon, hogy akár másodlagos eszközként vagy a Google Analytics-et kiváltva egy-egy projekten teszteljük.

Mixpanel vs. Google Analytics: The 2018 Guide

Opticon18 Keynote Announcements

Az Opticon az Optimizely által évente megrendezett digital experience optimization konferencia, ahol az A/B tesztelő és konverzióoptimalizáló eszköz újdonságain kívül az iparági trendekkel is képbe kerülhetnek a résztvevők. Idén is számos újdonságot fognak bemutatni október közepén Londonban, érdemes nyomonkövetni nagyjából egy hónap múlva a szakmai portálokat a bejelentések kapcsán.

Opticon18 Keynote Announcements

Google Analytics Customer Revenue Prediction – pénzdíjas verseny

Az RStudio, a Goolge Cloud és a Kaggle összeálltak, és létrehoztak egy 45 000 dollár összdíjazású versenyt. A verseny célja, hogy a csapatok a Google Merchandise Store adatai alapján előrejelezzék a webshop jövőbeli bevételét. Ezt már a professzionális prediktív analitika előszobája és a következő 3-5 év egyik legfontosabb iparági trendje!

https://www.kaggle.com/c/google-analytics-customer-revenue-prediction

Ha érdekel mik a trendek a PPC és a SEO világában, akkor gyere el október 18-án a Prezibe, ahol egy különleges közös SEO, PPC & Analytics meetupon vehetsz részt szigorúan angol nyelvű előadásokkal és panelbeszélgetéssel.

A szerző

Bay Áron

10 éve foglalkozom PPC kampányok kezelésével és több mint 1,5 milliárd forintnyi költést menedzseltem a Google Ads és Facebook hirdetési rendszerekben. Emellett 9 éve fogalkozom digitális analitikával, kedvenc témáim a mobil app és chatbot analitika, az A/B tesztelés és konverzióoptimalizálás illetve az utóbbi időben egyre jobban foglalkoztat a videó analitika is. A PPC Pro szakmai csoport alapítójaként és a PPC & Analytics Meetup házigazdájaként szívügyem az oktatás és az utánpótlás képzés.
PPC Pro Facebook-csoport

Csatlakozz Facebook-csoportunkhoz!

PPC és analitika, nem csak Pro felhasználóknak.

Belépek

Írj nekünk!

Kérdésed van? Cikket írnál? Van egy jó képzésed? Feladnál egy álláshirdetést? Írj üzenetet!