Analytics & CRO hírek – 2018 w33
Az elmúlt hetek legfontosabb nemzetközi és hazai analitika & CRO hírei, útmutatók, videók és más hasznos tudásanyagok hétről hétre a PPC Pro blogon.
Heti témák: Ok-okozati összefüggések feltárása az Analytics-ben, videós esettanulmány 75 vállalati GA fiók auditja alapján, hibaelhárítás a demográfiai riportokban, Site Performance optimalizálás és a szezonalitás hatása a konverzióoptimalizálásban.
Seeing Causality in Google Analytics Data
Az eredmények lekövetése azért jelent igazán komoly kihívást, mert gyakran bele sem gondolunk, milyen sok tényező befolyásolhatja például egy kampány- vagy egy jelentős weboldal módosítás mutatószámait. Változó elem a szezonalitás, a földrajzi célzás, de torzíthat a megcélzott célcsoport és, számos más faktor is közrejátszhat. Ezeknek az összefüggéseknek a mélyelemzéséhez ad tippeket Dr. Hannah Vogel.
https://www.lunametrics.com/blog/2018/08/07/seeing-causality-google-analytics-data/
Auditing Google Analytics – An Enterprise Study
Brian Clifton egy legendás ex-Googler, aki 2005 és 2008 között az első Head of Web Analytics for Europe pozíciót töltötte be, és a mai napig az egyik legfontosabb nemzetközi analitika szakértő. 2010 és 2017 között végzett analitika auditjainak tapasztalatait szedte össze ebben a videós esettanulmányban. Az eredmény lesújtó: a 75 oldal Quality Index átlaga 35.7%, és mindössze az oldalak 12%-a szerzett 50%-nál magasabb értéket. Korábban én is hasonló következtetésre jutottam, ezért írtam tavaly egy cikket a leggyakoribb hibákról.
https://www.youtube.com/watch?v=vSbDKYlyXwM
Troubleshooting the Google Analytics Demographics Reports
Jeff Sauer részletesen bemutatja a demogrfiai riportokat és ezek működését. Az utóbbi időben sokan tapasztaltak hibákat a beállítás során, ezeket is összegyűjtötte és segít a hibák megoldásában. GDPR által sújtott országokban további nehézségeket is hordoz ez a rendkívül hasznos funkció.
https://www.jeffalytics.com/google-analytics-demographics-reports/
Site Performance: How to Make Improvements and Avoid Pitfalls
Néhány hete érkezett meg a Google Speed Update néven futó algoritmus frissítése, ami a elsősorban a leglassabban betöltődő mobil oldalakat érinti. Egyelőre nem tapasztalható jelentős változás a rangsorokban, azonban vegyük figyelembe, hogy ez az első alkalom, amikor a keresőóriás egyértelművé tette: a betöltési sebesség szerepe tovább nő. Európában egyébként is az a tapasztalat, hogy a legtöbb oldal továbbra is 3-6 másodperces átlaggal működik, míg a tengerentúlon 1-3 mp-es betöltésért harcolnak a fejlesztők. Ebben a küzdelemben pedig kiemelt szerepet kapnak a forrásban szereplő követőkódok is, amiket érdemes időről-időre felülvizsgálni!
https://blog.optimizely.com/2018/08/13/site-performance-make-improvements-avoid-pitfalls/
The Impact of Seasonality: Conversion optimization During the Holidays
A BigCommerce elemzése alapján az online értékesítés közel 40%-a az év utolsó 3 hónapjában történik. Néhány éve még mosolyogtunk rajta, hogy az első karácsonyi akciós levelek az iskolakezdés második hetében elkezdenek szállingózni, miközben ez lassan trenddé válik, ahogy a karácsonyi dekorációk is évről-évre korábban kerülnek ki az áruházakba. A cikk számos olyan feladatra mutat rá, amivel manapság minden komoly cégnek érdemes foglalkozni, ha a legjobb eredményeket szeretné elérni az ünnepi időszakokban.
Bő 1 hónap múlva PPC & Analytics Meetup #14, vannak még szabad helyek, jelentkezz mielőbb! A korábbi bejegyzéseinket és a PPC Pro podcast adásait pedig itt találod.