AdWords hirdetésbővítmények: a teljes 2018-as lista

A minőségi Google AdWords keresőhirdetések nélkülözhetetlen kellékei a hirdetésbővítmények. Segítségükkel olyan kiegészítő információ jelenhet meg vállalkozásunkról, mint például a telefonszám, a helyadatok vagy a kínált szolgáltatások. A felhasználók számára hasznos kiegészítő információt a Google is értékeli, ezért erősen ajánlott minél több releváns bővítményt használni. Segítségükkel növekedhet a hirdetés minősége és magasabb lehet az átkattintási arány (CTR) is.

A Marketing21 ügynökségnél azt tapasztaltuk, hogy a tesztek során rendre jobban teljesítettek a bővítményeket használó kampányok és hirdetéscsoportok. Különösen igaz ez versengő hirdetési környezetben. Ha sok versenytárs hirdet a kulcsszavainkra, akkor szinte lehetetlen átlag feletti minőségi mutatót elérni hirdetésbővítmények nélkül. A magas minőségi mutató hatalmas előnyt jelent, ezért erősen ajánlott a használatuk.

Jelenleg az AdWords hirdetők a következő bővítmények között válogathatnak

1. Belsőlink bővítmények

Nagyon gyakran használható: meg lehet adni a céloldal (landing page) mellé további URL-eket is, például az árak, referenciák vagy a kapcsolati oldal elérését. Fontos ugyanakkor látni, hogy ezzel elterelhetjük a felhasználókat az előre kialakított céloldaltól, ami az értékesítési tölcsér hatékonyságát ronthatja.

AdWords hirdetésbővítmények 1. - belső link

A belsőlink bővítmény linkek szövege legfeljebb 25 karakterből állhat, de érdemes spórolni a hellyel. A túl hosszú linkek ritkábban fognak megjelenni és elveszik a helyet a további értékes hivatkozásoktól.

Praktikus legalább 6 linkbővítményt használni: nagy valószínűséggel nem fogja egyszerre mindet megjeleníteni a rendszer, de legalább lesz lehetőség optimalizálni. Érdemes később törölni vagy átalakítani azokat, amelyek alacsony átkattintási arányt értek el.

A bővítmény beállításakor bejelölhető egy mobil checkbox: ezzel a Google-nek lehet jelezni, hogy a hivatkozás mobilra optimalizált. A mobil lekérdezéseknél előnyben részesíti a rendszer ezeket a bővítményeket, de megjelenhetnek PC-n és tableten is.

A linkekhez hozzá lehet adni egy rövid leírást is. Ilyenkor a link alatt két sorban megjelenik némi kiegészítő információ. A leírás csak akkor fog megjelenni, ha a hirdetés pozíciója nagyon magas. Magas átlag pozíciójú brand kampányok esetében erősen ajánlott a használata.

A beállítások között szerepel egy időzítési lehetőség is, ami például szezonális promóciós landing oldalakhoz jól használható. A Mobil URL-el pedig módosítható a céloldal mobil lekérdezés esetén.

2. Kiemelő bővítmények

A hirdetések szövegezésére nagyon kevés hely áll rendelkezésre. A kiemelő bővítményekkel azonban tovább infókat adhatunk meg a cégünkről. Érdemes a USP (unique selling proposition) érveinket itt is feltüntetni. Például: ingyenes szállítás, 7/24 ügyfélszolgálat, Az év szálláshelye 2018

A kiemelő bővítmények beállítása talán a legegyszerűbb: kiemelésenként 25 karakter áll rendelkezésünkre, valamint itt is használhatjuk a mobilra optimalizált jelölőnégyzetet és az AdWords bővítmény ütemezését.

Érdemes több bővítmény tesztelni itt is: 6 darab elég lehet ahhoz, hogy a legtöbbet tudjuk kihozni a hirdetésekből.

AdWords kiemelő hirdetésbővítmény

3. Strukturált kódrészletbővítmények

Még mindig elég kevés hirdetésben használják ezt a bővítménytípust, ezért igazi versenyelőnyt jelenthet. Sokakat elriaszt a bővítmény elnevezése, pedig egyáltalán nem kell fejlesztőnek lenni a használatához. A strukturált kódrészletek arra jók, hogy a termékeink és szolgáltatásaink egyedi jellemzőit kiemeljük a hirdetésben. Az alábbi példában egy szépségszalon szolgáltatásai szerepelnek:

Strukturált kódrészlet bővítmény - Google AdWords

Jelenleg Magyarországon a következő termék/szolgáltatás jellemzők kiemelésére használható:

  • Biztosítási módozat
  • Diplomaprogramok
  • Kiemelt szállodák
  • Márkák
  • Modellek
  • Műsorok
  • Stílusok
  • Szolgáltatások
  • Tanfolyamok
  • Típusok
  • Úti célok
  • Városrészek

4. Hívásbővítmények

Ha a hirdetett cég telefonon is szeretne kapcsolatba lépni az ügyfeleivel, akkor érdemes beállítani hívásbővítményeket is. Segítségével egyetlen kattintással tárcsázni lehet mobiltelefonról, de a telefonszám megjelenik számítógépen és táblagépen is.

Sokan azért tartanak ettől az AdWords bővítménytől, mert félnek, hogy állandóan hívásokat fognak kapni hétvégén és ünnepnapokon is. Szerencsére a bővítmény ütemezésével beállítható, hogy csak munkaidőben jelenjen meg.

A hívások sok esetben bejelentkezést vagy ajánlatkérést eredményeznek a hirdetett vállalkozásnak, ezért célszerű konverziós eseményként értékelni. Ha a hívás valószínűsíthetően konverziós eseménynek minősül, érdemes bekapcsolni a hívásjelentést és telefonhívás-konverziókat.

Hívásbővítmény, hirdetésbővítmények

5. Üzenetbővítmények

Az üzenetbővítmények a hívásbővítményhez hasonlóak: ha valaki mobiltelefonon kattint az üzenetbővítményre, akkor megnyílik a mobil üzenetküldő alkalmazása, benne egy előre megírt üzenettel. Ritkábban alkalmazható hatékonyan, de vannak olyan esetek, amikor hasznos lehet.

6. Helybővítmények

A hirdetés mellett megjelenhet a vállalkozás fizikai címe is. Egyetlen kattintás és a Google Térképen is meg lehet nézni a kiválasztott céget. Fizikai bolt esetén kötelező, de érdemes a cég irodáját vagy telephelyét is feltüntetni.

A beállításhoz ismerni kell a Google Cégem (Google My Business) szolgáltatást. Ha a vállalkozás már rendelkezik My Business adatlappal, akkor össze kell kötni az AdWords fiókunkkal. Ennek két módja van: engedélyt kérhetünk a My Business fiók adminisztrátorától vagy magunk is beállíthatjuk, ha ugyanazt a Google fiókot használjuk mindkét termékhez.

AdWords bővítmények

7. Társult vállalkozásokhoz tartozó helybővítmények

A Google akkor ajánlja ezt a hirdetésbővítményt, ha kereskedelmi láncokon keresztül értékesíti valaki a termékét. Segítségével a felhasználó láthatja, hogy mely közeli üzletben tudja megvásárolni a hirdetett terméket.

8. Árbővítmények

Az árbővítményekkel pontos árakat adhatunk meg termékeinknek vagy szolgáltatásainknak. A bővítményre kattintva a felhasználót közvetlenül a termékoldalra jut. Jelenleg magyar nyelven és forint pénznemmel sajnos még nem elérhető, de külföldi hirdetésekhez érdemes beállítani.

9. Alkalmazásbővítmények

Ha a hirdetett cég rendelkezik mobilalkalmazással, ajánlot beállítani az alkalmazásbővítményt is. A felhasználó így nem csak a weblapot látogathatja meg, hanem az alkalmazást is gyorsan le tudja tölteni.

10. Véleménybővítmények

A véleménybővítményeket a Google kivezette 2018 év elején, így már nem érdemes foglalkozni velük. Hotelek hirdetésénél például kifejezetten hasznos volt korábban, de úgy tűnik, nem hozta a várt eredményeket.

Konklúzió az AdWords hirdetésbővítmények használatáról

A hirdetésbővítmények szabadon kombinálhatóak kampány és hirdetéscsoport szinten is. A megjelenésük nem garantált, de a magasabb pozíció általában egyet jelent a több megjelenített bővítménnyel. Célravezető legalább 2-3 bővítmény típust használni a hirdetett vállalkozás adottságaihoz igazodóan, de ennél több bővítmény sem jelenthet problémát. A leggyakrabban a kiemelő bővítményt szoktuk használni, amit fontossági sorrendben a belsőlink bővítmények követnek.

A telefon- és helybővítmény használata nagyban függ cégünk üzleti folyamataitól. Ha nem szeretnénk (vagy nincs rá lehetőségünk) fizikai vagy telefonos kapcsolatba kerülni az ügyfeleinkkel, nem érdemes beállítani ezeket. A strukturált kódrészletek tesztelését pedig minden AdWords hirdetéskezelőnek ajánlani tudom. Könnyen lehet, hogy ez a kis extra információ fogja kiemelni hirdetésünket a versenytársak közül.

A szerző

Nótin Szabolcs

Online marketing szakértő, a Marketing21 Marketing Ügynökség alapítója. Fő szakterülete az online stratégiaalkotás és a PPC hirdetések.
PPC Pro Facebook-csoport

Csatlakozz Facebook-csoportunkhoz!

PPC és analitika, nem csak Pro felhasználóknak.

Belépek

Írj nekünk!

Kérdésed van? Cikket írnál? Van egy jó képzésed? Feladnál egy álláshirdetést? Írj üzenetet!