A hónap kontribútora: Tuba Adrienne – interjú

A PPC Pro Facebook csoportban 2018 őszén útjára indítottuk a Top Contributor avagy A hónap kontribútora címet. Minden hónapban a csoporttagoknak adott válaszok és segítségnyújtás alapján kiválasztunk egy szakembert, aki egy hónapig viselheti a címet. Hónapról hónapra készítünk egy interjút a titulus birtokosával, hogy még jobban megismerhessük a hazai szakmai életben aktívan résztvevő PPC és analitika szakértőket. 2018. október hónap kontribútora Tuba Adrienne lett, a vele készült bemutatkozó interjúnkat olvashatjátok ebben a bejegyzésben.

Mesélj légy szíves egy kicsit arról, hogy hogyan lettél PPC szakember?

Sok év marketing tapasztalattal a hátam mögött, az eMarketinggel 2011-ben kerültem kapcsolatba. Ahhoz, hogy PPC szakembernek tituláljam magam, azért kellett a Facebookos munkaviszony 🙂 Most jöhet a Google Academy, hogy teljes legyen a kép egy kis Machine Learninggel fűszerezve.

Mikor és miért csatlakoztál a PPC Pro csoporthoz?

Nemrégen mondtam búcsút a Facebooknak, és költöztem haza, Magyarországra. Az egyik nagyon kedves ügyfelem, Kurucz Tamás (szerk: a magyarországi Acer Shop tulajdonosa), javasolta, hogy csatlakozzak a csoporthoz.

Szerinted mit hoz a 2019-es év a hazai és a nemzetközi piacokon PPC tekintetében?

Nemzetközi területen az Amazon lesz a Google egyre erősebb versenytársa, következményként sok változást várok a Google-től is. A célközönség pontosításának szerintem egyre nagyobb súlya lesz a keresőszavakhoz képest. Így talán majd a tartalom is végre célközönség központú lesz, nem keresőszó központú.

A Facebook szerintem még tartani fogja az erős pozícióját, hiszen a legtöbb B2C vállalkozás számára a legsikeresebb konverziós csatorna. Bár a HQ-ban már készen állnak a tervek, ha más területen kell érvényesülniük.

2019 az automatizálás éve lesz.

Magyarországon nem látom még át annyira a piacot. Itt szerintem még sok edukációra van szüksége a vállalkozóknak. Itt még mindig kimagaslóan sok az a vállalkozás, aki a sikert Oldalkedvelésben és Bejegyzésaktivitásban méri – még akkor is ha megmutatod milyen rosszak a hirdetések megtérülésének szorzói. Persze ez egy szubjektív vélemény az alapján, amit a magyar ügyfeleim körében tapasztaltam. Az ügynökségi kapcsolattartóim is gyakran panaszkodtak, hogy ragaszkodnak hozzá az ügyfelek.

Mi az a megoldandó szakmai feladat számodra, ami most a leginkább foglalkoztat?

A legfontosabb az elmúlt hónapokban az volt, hogy eldöntsem, mivel szeretnék foglalkozni itt Magyarországon. A Datamindly csapatával való találkozás nagyon izgalmasnak tűnt, úgyhogy fejest ugrottam. Bízom benne, hogy a tudásomat kamatoztathatom náluk, és rengeteg új dolgot is tanulok majd. Érdekes új projektek elé nézünk.

Melyik a kedvenc nemzetközi szakmai blogod, amit heti szinten követsz?

Haha, hány oldal listát írhatok? Mind a gmail, mind a céges fiókom tele van hírlevelekkel. Én fontosnak tartom, hogy az ember – ha nem is ért mindenhez – képben legyen a digitális marketing világában. Értesüljön webfejlesztéstől a kreatív trendeken át a PPC és SEM újdonságairól. PPC témában a WordStream cikkeit olvasom gyakran, és a Nanigans cikkeit és kutatásait szeretem a legjobban.

Van olyan külföldi szakember, akire felnézel, példaképednek tekintesz?

Nincs különösebben. Már csak azért sem, mert szerintem azoknak, akiknek a munkássága a leghasznosabb volt az elmúlt 10 évben, nem is tudjuk a nevét. A háttérben dolgoznak.

Ha nem PPC-znél, akkor mivel foglalkoznál?

Vagy kreatív területen vagy e-learning szakértőként.

Mit szeretsz a legjobban a PPC Pro csoportban?

Azt, hogy kizárólag szakmai jellegű. Mind témáiban, mind hangnemében. Tetszik, hogy önzetlen a segítés mindenki részéről, és hogy senki nem gondolja különbnek magát a másiknál. Ez a csoport nemzetközi szinten is a legszínvonalasabb, amivel találkoztam (Kurucz Tamásnak külön köszönet ezért, hogy felhívta rá a figyelmem) (szerk: mi is nagyon köszönjük, hogy meghívtad a csoportba 🙂 ).

Van olyan hazai szakmabeli (tágabb értelemben véve akár az online marketing más területével foglalkozó szaki), akit nem ismersz közelebbről, de szívesen elmennél vele egyszer sörözni/fröccsözni?

Igen, van. Lehet, hogy több száz. Mindenkivel szeretnék találkozni a szakmából. Az ember mindenkitől tanul. Persze ennek az igénynek kölcsönösnek kell lennie, úgyhogy várom a meghívásokat 🙂

A szerző

Geiger Tamás

A JabJab Online Marketing analitikai csapatának vezetője vagyok, részben még mindig PPC kampány kezelő is. 10 éve foglalkozom PPC-vel, ennél is több éve analitikával, az elsők között vetettem bele magam a tag manager rendszerek mély bugyraiba. Mérnök informatikusként végeztem szoftvertechnológia szakon, a mai napig igyekszem kombinálni programozói tudásomat és a vállalkozóként szerzett üzleti és marketing tapasztalataimat. A PPC Pro csoport társ-adminjaként is szívügyem az oktatás és utánpótlás nevelés.
PPC Pro Facebook-csoport

Csatlakozz Facebook-csoportunkhoz!

PPC és analitika, nem csak Pro felhasználóknak.

Belépek

Írj nekünk!

Kérdésed van? Cikket írnál? Van egy jó képzésed? Feladnál egy álláshirdetést? Írj üzenetet!