Megkérdeztük a hazai PPC szakértőket mit gondolnak a Google AdWords átnevezéséről

Szerdán érkezett a hivatalos bejelentés, hogy a Google több termékét is átnevezi illetve a rebranding keretében több plaformon egységesíti ezeket. A változás érinti a Google AdWords-öt is, aminek a neve mostantól Google Ads. A hivatalos átállás időpontjáról azóta már emailt is küldött a Google.

google-ads

Ennek kapcsán megkérdeztük a hazai keresőmarketing szakemberek véleményét, hogy mit gondolnak a 18 éves Google AdWords rebrandingjéről.

Deli Norbert, Szakmai vezető, HD marketing

A régóta használt AdWords név leváltása logikus döntés, ami összekapcsolódik az új felületre való átváltással és a bejelentett Smart – amit várhatóan még több automatizált kampánytípus követ – kampánytípus indulásával egy új PPC korszakot indíthat meg. Az is látszik, hogy a nagyvállalati eszközeiket egyre közelítik a kkv megoldásokhoz, valamint az összes marketing eszközüket is egyre jobban integrálják. Így a Google Ads lehet hamarosan minden Google marketing megoldás neve lesz.

Buru Ferenc, Head of PPC, PanMedia Western

Egy patinás, jól ismert, jól használható brand és fogalom megy most a levesbe. Indokolatlanul sok munkával járhat a váltás (seo, marketing anyagok, title-k, oktatási anyagok, gyakorlatilag minden ami az AdWords-höz köthető), ugyanakkor előnye meg nem sok van, vagy legalábbis itt kinn a lövészárkokban ezek most nem nyilvánvalók. Az új interface mellett a névváltás újabb nyűg, pénztermelő munka helyett megint lehet valami mással (ezúttal adminisztrációval) égetni a munkaidőt. De hogy ne csak panaszkodjak, szuper az új név, mert (felpörögnek a névjegykártya rendelések) rövidebb, ezért gyorsabban le lehet írni, és belsős tanulmányaink szerint 4608 év alatt az ezzel nyert plusz idő kiegyenlíti az átállásra amúgy ráfordított munkaórákat.

Bálint István, PPC Team Lead, Mito

Az AdWords egy 18 éves Google “Brand”, amit még bőven a web 1.0 idején hoztak létre. Tekintve, hogy a Google azóta rengeteg új, főként hirdetésekhez és mérésekhez kapcsolódó saját terméket dobott ki, szerintem nem meglepő, hogy egységesíteni és egyszerűsíteni akarják ezeket. Szerintem most már az is elég nyilvánvaló, hogy elkezdték jobban leválasztani a kisebb hirdetőknek szánt hirdetési szolgáltatásokat (ez még az AdWords Express-el kezdődött), a többi funkciótól, mivel a kisebb hirdetők jellemzően nem használnak ki 100%-ig mindent, amit az AdWords (azaz a Google Ads) tud, nekik teljesen jó irány lehet, ami felé most a Smart campaigns-al mozdult a Google. Viszont nem lepődnék meg, ha a Google Ads-ből is érkezne előbb-utóbb egy “fizetős” 360-as verzió, ami bizonyos költés fölött plus feature-öket ad azoknak a hirdetőknek, akik még nem érik el a Doubleclick-hez szükséges költésplafont.

Ormándlaki Balázs, CEO, Drive Online Marketing

Alapvetően jót tesz a legtöbb esetben egy arculat frissítés. Szerintem azt üzeni, hogy jól megy a szekér és még erre is van pénz és idő. Sajnos nehéz lesz magyar nyelvre átültetni. Eddig azt mondták az ügyfelek, hogy “edvördzöznek” Googel márkanév nélkül. Ez egy nagyon egyedi kifejezés, ami most egy nagyon általános szó vált fel, ami már önmagában nem lesz hivatkozható, csak a márkanévvel. Lehet, hogy ez egy fontos cél volt???

A KKV-knak jó lenne a segítség, hogy az első időkben, amikor még nincs pénz kiszervezni a munkát, akkor se legyenek nagy kudarcaik. Így nem ábrándulnak ki és szerintem később több ügynökségi munka is lesz belőle. Abban egy kicsit szkeptikus vagyok, hogy ez most megvalósul a Smart Campaign-al, de iránynak jó. Persze közben fejleszthetnének végre Agency View-t is 🙂

Lévai Richárd, közösségi marketing specialista, RG Stúdió

A Google AdWords rendszer és márka egy olyan időszakban született, amikor a keresőhirdetések az innovációt jelentették, és az AdWords rendszerében gyakorlatilag csak a kulcsszavak segítségével lehetett szöveg alapú hirdetéseket megjeleníteni. Ma a Google hirdetési szolgáltatásai ennél sokkal gazdagabbak, hiszen a legkülönbözőbb módon létrehozott célközönségeket, bannereket, dinamikus megoldásokat, videó reklámokat használhatunk, a jövőben pedig még izgalmasabb megoldásokra számíthatunk. Valószínűleg ezért döntöttek úgy, hogy változtatnak a márka legfontosabb elemein. Szeretnék felhívni a figyelmet arra, hogy az AdWords már rég túlmutat a keresőhirdetéseken. Szeretnék, ha a felhasználók fejében tudatosulna, hogy a Google hirdetési szolgáltatásai nem csak a keresőről szólnak. Ilyen esetekben ugyanis különösen hasznos a brand váltás.

Balogh Beáta, PPC Team Lead, JabJab

Új felület, új arculat. 🙂 Rengeteg újdonságot bevezettek, és a brand név már nem fejezte ki azt a sokoldalúságot, amit a rendszer tud. Bizonyosan sok zavart fog okozni azoknál, akik már használják az AdWords-öt… illetve Google Ads-t egy ideje, ráadásul van egy olyan érzésem, hogy a Google a rebrandinget azzal valószínűleg el is intézte, hogy megírta a bejelentést és még elmondja párszor ezt a változást pár konferencián. Vagyis a márkanév váltással kapcsolatos zűrök rendbetétele a fejekben jó eséllyel az ügynökségi és freelancer szakik feladata lesz.

Orbán Farkas Donát (Don), Head of PPC, MediaCom

Új év, új név, új interface. Erős lesz 2018 második fele egyrészt azért mert meg fel kell fedezni mindenkinek az új design-ban rejlő lehetőségeket, másrészt pedig a név is mindset váltást igényel.

Összességében üdvözlöm az irányt, mert mindkettő a letisztultság ígéretet hordozza magában.

Ha megkapjuk a logót nagy méretű PNG-ben, akkor még a prezikben is tudjuk cserélni 🙂

Vajda Éva, ügyvezető, iWebMa

Az AdWords az elmúlt 18 évben óriási változáson ment keresztül. Szerintem teljesen logikus lépés a Google részéről, hogy a névvel is hangsúlyozni akarja, már nem keresőhirdetéseket, hanem teljeskörű, komplex digitális megoldást kínál a hirdetőknek, amelynek a kereső csak az egyik pillére. Talán az is szerepet játszott a döntésben, hogy a szakmán kívüliek nagy részének – különösen a nem angol anyanyelvűeknek – komoly kihívást jelent az AdWords szó helyes leírása.

Pere Patrícia, Senior PPC szakértő

Ha választhatnék az új név és az új felület között nálam mindenképpen az előbbi nyerne! Sajnos ilyen opció nincsen, így előbb-utóbb mindkét változáshoz hozzá kell szoknunk. Az biztos, hogy az AdWords név már rég nem tükrözte a rendszer összetettségét. Ha a szokás hatalmát most félretesszük az ‘átkeresztelkedés’ abszolút előnye lehet, hogy talán kevesebbszer találjuk szembe magunkat a következő kérdéssel: Az AdWords mellett tudunk futtatni Display és YouTube hirdetéseket is? 🙂

Szabó László, Co-founder, Growww Digital

Tökmindegy, hogy hogyan hívják, amíg szállítja az eredményeket, addig helye van a performance marketingben. És szállítja az eredményeket 🙂

Gandera Balázs, ügyvezető, INTREN

A hirdetési termék átnevezése csak az első lépés, ez kiderült a Google blog írásaiból. A frissítés az egész ökoszisztémát érinti a napokban, és talán az Ads márka mellett még érdekesebb lesz a Google Marketing Platform brand bevezetése, ami a Doubleclick-et is nyugdíjazza. Ha a teljes képet nézzük, akkor valószínűleg az történik, hogy az egész Google-univerzumban egyszerűsítik a termék és partner struktúrát, a potenciális hirdetők számára átláthatóbb képet kínálva. Várjuk ki a végét 🙂

A szakemberek véleményéből kitűnik, hogy változás vegyes de összességében pozitív fogadtatásra talált. Azzal nehéz vitatkozni, hogy az AdWords név nem reprezentálja megfelelően a Google által nyújtott hirdetési szolgáltatások széles körét. Ugyanakkor egy ilyen névváltás komoly kihívás a szakma számára, részemről biztos vagyok benne, hogy sokan évek múlva is AdWords-ként fognak hivatkozni rá, ahogyan a Google Webmaster Tools Search Console-ra való átnevezése is a mai napig okoz félreértéseket mint a felhasználói mind a fejlesztői oldalon.

Ha kérdésed, véleményed van írd meg a hello@ppcpro.hu email címre vagy küldd el üzenetben!

A szerző

Bay Áron

10 éve foglalkozom PPC kampányok kezelésével és több mint 1,5 milliárd forintnyi költést menedzseltem a Google Ads és Facebook hirdetési rendszerekben. Emellett 9 éve fogalkozom digitális analitikával, kedvenc témáim a mobil app és chatbot analitika, az A/B tesztelés és konverzióoptimalizálás illetve az utóbbi időben egyre jobban foglalkoztat a videó analitika is. A PPC Pro szakmai csoport alapítójaként és a PPC & Analytics Meetup házigazdájaként szívügyem az oktatás és az utánpótlás képzés.
PPC Pro Facebook-csoport

Csatlakozz Facebook-csoportunkhoz!

PPC és analitika, nem csak Pro felhasználóknak.

Belépek

Írj nekünk!

Kérdésed van? Cikket írnál? Van egy jó képzésed? Feladnál egy álláshirdetést? Írj üzenetet!